top of page
חיפוש

דנה מיולגאי: מי עוזב את וויקס?


כתבה: דנה מיולגאי

מיסדת שותפה וסמנכ"לית מוצר בפיבו


היי עו״שיות, שנה טובה!

לפני כשנה, לקראת ראש השנה, התפטרתי ממקום העבודה שלי כדי להקים מיזם משלי. הייתי מנהלת מוצר בחברת Wix במשך 4 שנים, ובאותו יום כשעזבתי את העבודה עברה לי רק מחשבה אחת בראש:"מי עוזב את Wix?"'

שמי דנה מיולגאי, בת 28 מתל אביב, מייסדת שותפה וסמנכ״לית מוצר בחברת פיבו, פלטפורמה אשר מספקת שירות דיגיטלי לביצוע החזרי מס לשכירים.

אז למה עשיתי את הצעד הזה?

אני בן אדם מאוד ריאלי והגיוני ולכן היו חייבות להיות סיבות מוצדקות כדי לקבל החלטה כזאת. אני אספר לכן על הסיבות שגרמו לי לבחור בדרך עצמאית ולהקים מיזם.

1.שותפים: זה ישמע קלישאתי אבל אני חושבת ששותפים זה הדבר הכי חשוב שיש. תהליך הקמת חברה הוא קשה והעובדה שיש שותפים טובים ותומכים היא מאוד משמעותית. הייתי חלק מתוכנית Zell ליזמות שם יצא לי להכיר את השותפים שלי רועי קמחי ואיתמר אפלבלט. הקשר שלנו מורכב מזה שאנחנו חולקים ערכים ושאיפות משותפות. אנחנו מגבים האחד את השניה בכל דבר וסומכים האחת על השני בעיניים עצומות. זה קשר שאנחנו עובדים עליו כל הזמן - בין אם זה לעשות שיחות פידבק משותפות או לעשות כיף ביחד.

2. פתרון לבעיה אמתית: כשחשבנו על רעיון למיזם היה לנו מאוד חשוב לבנות מוצר שנותן ערך אמיתי לאנשים, לעשות אימפקט משמעותי. הגענו לרעיון של החזרי מס לשכירים דרך הקושי שאנחנו חווינו בכך. במחקר שעשינו גילינו שאנחנו לא לבד ושיש בקופת המדינה 8 מיליארד ש״ח של כספי מסים שנגבו ביתר מציבור השכירים בישראל. גילינו ש- 91% מהשכירים בישראל לא מגישים בקשה להחזר מס אף על פי שרובם זכאים להחזר של אלפי שקלים. הסיבה לכך היא שאנשים לא מודעים לזה ומי שכן מודע לזה נתקל בתהליך קשה, ארוך ובירוקרטי. הבנו שיש כאן בעיה גדולה ואמיתית שאנחנו רוצים לפתור.

3. ולידציה מהשוק: גם כשהיינו בטוחים ברעיון, הבנו שזה לא מספיק ושהדבר הכי חשוב זה המשתמשים שלנו. ב Wix למדתי על החשיבות בחוויות משתמש טובה וזה מה שעמד לנגד ענינו כשבנינו את החברה.

לפני שפיתחנו את המוצר יצרנו טופס הרשמה בסיסי ושלחנו אותו לאנשים ששלחו לעוד

אנשים שהתעניינו במוצר ותוך מספר חודשים הגענו למאות משתמשים. אז הבנו שבאמת יש ביקוש למוצר כזה. המשכנו לבניית המוצר הטכנולוגי וגם כיום מרבית המשתמשים שלנו מגיעים מפה לאוזן דרך המלצות. ככה הבנו שלא רק שהבעיה אמיתית אלא גם שהצלחנו לבנות מוצר שאנשים רוצים להשתמש בו.


זאת הייתה השנה שלי. אני מאחלת לכולכן שנה טובה מלאה בהזדמנויות, התחלות חדשות והחזרי מס ;)





773 צפיות0 תגובות
bottom of page