top of page
חיפוש

המדריך לתוכנית "חסכון לכל ילד"

כתבה: אורלי יונאי

בשנת 2017 מדינת ישראל יצאה עם תוכנית מהפכנית, "חסכון לכל ילד". מטרת התוכנית הייתה שלכל ילד בישראל יהיה סכום כסף התחלתי כבגיר. במסגרת התוכנית " חיסכון לכל ילד" המוסד לביטוח לאומי מפקיד מידי חודש 52 ₪ עבור הילד, ובאפשרות ההורים להוסיף 52 ₪ נוספים מתוך קצבת הילדים. הורים שמוסיפים 52 ₪ חוסכים לילדיהם 104 ₪ בחודש, כלומר 1248 ₪ בשנה. חשוב לדעת, כי ניתן להפסיק את ההפקדה הנוספת בסך 52 ₪ של ההורים בכל עת . ההורים מוזמנים להיות שותפים בהחלטה על אפיק החיסכון.

בעקבות התוכנית ישנן 2 אפשרויות:

1. חסכון דרך הבנק.

2. חיסכון בקופת גמל להשקעה.

חשוב לציין - אם ההורים לא יבחרו לילד חיסכון בבית השקעות -ברירת המחדל של החיסכון הינו חיסכון דרך הבנק, וגם לא ניתן לפדות, לשנות, להוסיף, לגרוע מהתוכנית עד לפדיונה בגיל 18.

מה שחשוב לדעת:

• אם החלטתם לחסוך בקופת גמל בבתי השקעות השונים שיש בשוק כגון: אלטשולר שחם , מור, מיטב דש, הפניקס, הראל, מגדל, כהורים ניתן לשנות את מסלול ההשקעה בקופת הגמל בכל עת, אך לא ניתן לעבור למסלול הבנקאי.

• אם החלטתם לחסוך במסלול הבנקאי תוכלו לבצע שינוי במסלול החיסכון רק באותו בנק ורק אם בחרתם במסלול המאפשר שינוי תחנת היציאה כל 5 שנים, לא ניתן להעביר את החיסכון לבנק אחר.

• ההבדלים בין המסלולים יכולים להיות מהותיים מבחינה כספית בעת הפדיון. לדוגמא, חיסכון של ביטוח לאומי והורים מגיע לגיל 18 לסכום של 22,200 ₪ -( קרן בלבד).

בבנק יש תשואה של 4% ואילו בבתי השקעות תוכלו לבחור באיזה מסלול שמתאים לכם והתשואה תהיה בהתאם.

*המידע נלקח מאתר כל זכות ומאתר ביטוח לאומי משיכת הכספים:

• ניתן למשוך את הכספים שנצטברו בגיל 18 בכפוף לאישור ההורים.

• אם הכספים ישארו בחסכון עד לגיל 21, יהיה מענק מביטוח לאומי בסך של 510 ₪ והבגיר בעל החסכון , אינו צריך את אישור ההורים.

. חשוב לדעת שיש מס על רווחי הון אורלי יונאי, סוכנות לביטוח



344 צפיות0 תגובות
bottom of page