top of page
חיפוש

לנהל את הכסף בארבעה שלבים פשוטים

עודכן: 9 בדצמ׳ 2021



לחסוך כסף זו לא פעולה שטבעית לכולנו ועבור חלקנו זה אפילו תהליך מעיק ומלחיץ, עד כדי כך, שרק המחשבה על ריכוז ההוצאות וההכנסות בטבלת אקסל מעוררת אצל א.נשים מסוימים מתח ובעיקר דחיינות.


אבל, בקורונה טיים אין ברירה. אנחנו חייבות לעשות שינוי באופן בו אנחנו מתנהלות עם הכסף מכל מיני סיבות: כי אנחנו בחלת, או שקיצצו לנו במשכורת וגם כי תכלס יש הרבה פחות על מה לבזבז כסף, אנחנו עובדות חלק מהזמן מהבית, אנחנו פחות מבלות ולא טסות לשום מקום ...


ועדיין זה לא תמיד פשוט 😎


אז עבור כל מאותגרות החסכון שבינינו, אני מאמלקת בפרי סטייל כתבה מהניו יורק טיימס, שמדריכה בארבעה שלבים פשוטים איך לעשות שינוי ולהתחיל לקחת שליטה על הכסף שלנו:

  1. בטלי משהו - בטוח יש לכן לפחות דבר אחד שאתן יכולות בלעדיו, ערוצים בטלוויזיה, מנוי לחדר כושר וכד׳.

  2. קבעי סכום קבוע להוצאות - תבדקו כמה פחות או יותר אתן מוציאות בחודשים האחרונים ותקבעו סכום שממנו אתן לא חורגות וכשאתן מתקרבות לסכום הזה תתחילו לשים ברקס, עד לבלימה מלאה.

  3. קבעי סכום כסף קבוע לטובת קופת חירום - בתקופות קשות זה יכול להיות אפילו סכום סמלי, אבל העיקר שיהיה לכם כסף נזיל למקרה שיגיעו ימים קשים עוד יותר, או סתם לבלתם כמו מזגן שמתקלקל...

  4. אל תכנסי למוד פיצוי - לא נסענו לחול השנה ואנחנו לא יוצאות למסעדות כמו פעם, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכות לפוצץ את הכסף שנחסך על בגדים וטייקאווי. אפשר לשים את הכסף בקופת החירום ראו ס׳ 3 או להשקיע אותו בקופת גמל, קרן השתלמות או כל אפיק השקעה אחר

405 צפיות0 תגובות
bottom of page